A CrossFitről röviden

A CrossFit egy Amerikából származó fitnessrendszer, amelyet Greg Glassman és Lauren Jenai hozott létre 2000-ben. A CrossFit filozófia és egyben versenysport, amely főként olimpiai súlyemelésből, pliometrikus, erőemelő és gimnasztikai gyakorlatokból áll, így a legkomplexebb és legmegterhelőbb mozgásformák csoportjába sorolható.


Művelői inkább filozófiának nevezik, mint sportágnak, ugyanis gyakorlása közben nem csak az emberi test, de a lélek is komoly változásokon megy keresztül. A CrossFit célja egyfajta funkcionális erő kialakítása, ami a való életben is kamatoztatható. Ezzel a mozgásformával ugyanis nem csak a fizikai kondíció válik tökéletessé, de mentálisan is megedződünk. A CrossFit olyan koncentrációt, kitartást és ugyanakkor lelki nyugalmat ad gyakorlójának, amilyet kevés sport képes nyújtani. Ennek a mozgásformának az alapja, hogy az emberi test az edzés során állandóan változó ingereknek legyen kitéve.
A CrossFit olyan edzésforma, amely az egész testet átmozgatja a lábujjtól kezdve egészen a fejünk búbjáig. Különös hangsúlyt fektet a lábakra és a törzsre, hiszen ezek a test legerősebb pontjai, ahol igazán lehetséges a terhelést maximalizálni. A CrossFit főként annyiban tér el a testépítéstől, hogy itt az egyes testrészek nem külön napokon, hanem közvetlenül egymás után kapják a terhelést.
Mikor ajánlott elkezdeni a Crossfitet?


A CrossFit egy dolgot hirdet: „Légy jó mindenben”. Mind a 10 fizikai képesség számít: erő, állóképesség, flexibilitás, agilitás, kitartás, teljesítmény, gyorsaság, koordináció, egyensúlyérzék, pontosság. Joggal nem várható el az elején mindenkitől, hogy mindenben legyen a legjobb, sőt, a profi CrossFitterek sem jók mindenben, de minél több tulajdonságban kimagaslóak, annál biztosabb, hogy benne vannak a legjobbak közt. Mivel mindenki más, így nem biztos, hogy mindenki ugyanazt tudja csinálni az elején.


Az edzés több részből tevődik össze: technikatanulás, erőnövelés és a “nap edzése”, azaz a WOD (Workout of the day). Technikatanuláshoz, és erőnöveléshez nyilván az adott edzettségi állapotnak megfelelő súly állítható be, illetve az adott WOD-ban bármelyik feladat könnyíthető, leskálázható, így a csoport együtt tud haladni még akkor is, ha eltérő képességű emberek alkotják.
Ezekben hatalmas szerepe és felelőssége van az edzőknek, hiszen egy jól felépített edzéssel és a megfelelő ingerekkel segítheti az embereket a kitűzött céljaik elérésében. Azt nem javasolnám, hogy edző, illetve technikai tudás nélkül kezdjen bárki is neki az edzéseknek, hiszen elég sérülésveszélyes sportról van szó, de nálunk a Műhelyben jó kezekben leszel, bármelyik órát is választod!

 

Partnereink

Nyitvatartás

Hétfő 06:00 - 22:00
Kedd 06:00 - 22:00
Szerda 06:00 - 22:00
Csütörtök 06:00 - 22:00
Péntek 06:00 - 22:00
Szombat 08:00 - 20:00
Vasárnap 10:00 - 18:00

Search