Négy ok, amiért jó választás lehet a kezdőknek a TRX

A TRX kezdőknek is egy nagyszerű eszköz lehet, csak tudni kell, hogy mit miért csinálunk, csináltatunk..

 

Az általam legfontosabbnak tartott tényezők a következőek: 


1. Előny a technika tanításában, tanulásában

A TRX hevederes rendszerének köszönhetően egy viszonylag kötött mozgáspályán tud a vendég dolgozni, amely nagymértékben megkönnyíti a mozgásmintára való felkészítést, oktatást.
A konditermekben található gépekkel ellentétben itt nem teljesen kötött a mozgáspálya, tehát mozgáskoordinációra szükség van, ami fejleszti a stabilizáló izmokat is a kontroll megtartása érdekében.
Ez a hevederes rendszer segít abban, hogy a kezdő vendégekkel gyorsan lehessen haladni a technika tanulás útján, amely első számú feladat az edzések megkezdése során.

2. A törzserő fejlesztésére az egyik legjobb eszköz a világon

A TRX-szel végzett gyakorlatok mindegyikében folyamatosan dolgozik a törzsizomzat, nem számít, hogy konkrétan törzsgyakorlatot végzel-e vagy sem.
A törzs megerősítése, stabilizáció fejlesztése kezdőknél szintén az egyik legfontosabb dolog a technika tanulása mellett, ráadásul az erős törzs a későbbiekben sokkal hasznosabb technika tanulás szempontjából.

A tapasztalatom az, hogy már 2-3 éve folyamatosan edző vendégek esetében is elég ritka a megfelelően stabil és erős törzsizomzat, ezért minden vendégemmel az edzések első felében leginkább TRX-et használunk, ennek elkerülése érdekében.

3. Nehezítés, könnyítés - nem probléma

Előfordulhat, hogy egy gyakorlat végzése közben elfáradsz és úgy gondolod, hogy még egy ismétlést nem tudnál az adott mozgástartományban végrehajtani.

  • Ilyenkor mit csinálsz egy súlyemelő órán?
    Ledobod a rudat magadról.
  • Mit csinálsz egy Cross edzésen?
    Elmész pl. egy másik kézisúlyzóért, kettlebellért, vagy ha intervall edzés van, akkor pihensz, mert nincs időd elmenni egy könnyebb eszközért.

 

TRX edzéseken ebben az esetben, hátralépsz egy kis lépést és megpróbálod egy könnyített verzióban elvégezni ugyanazt a feladatot. Spórolsz az idővel és biztonságosan dolgozol.
Ha túl könnyű egy adott gyakorlat, akkor pedig hátralépsz egy kis lépést, vagy instabilabbá teszed a gyakorlatot és egylábas vagy egykezes gyakorlatként hajtod végre.

4. Helyes testtartás kialakítása

Rengeteg olyan gyakorlatot hajtunk végre napi szinten, amely a helyes testtartás kialakítását segíti elő. Amennyiben ülő munkát végzel és a fentebb említett problémák közül csak egy is igaz rád, akkor hidd el, szükséged van a TRX-re.
Nyilván más órákon is oda lehet figyelni a helyes testtartásra, itt viszont van néhány olyan gyakorlat, ahol ha nem figyelsz a testtartásodra, akkor nem fogod tudni végrehajtani a gyakorlatot.

Szemben a kézisúlyzós bicepszezéssel, ahol akármennyire lehajtod a fejed, akkor is betudod hajlítani a karodat. Nyílván figyelni kell rá, hogy ez ne így történjen meg, de attól mert a fejed lehajtottad attól még a bicepszed dolgozott..

 

Remélem segítettem ezzel a kis összegzővel azoknak, akik fontolgatják, azt, hogy eljönnének edzeni, de nem biztosak benne, hogy melyik óra a nekik való.

Mivel én nagyon szeretek a TRX-szel dolgozni és komoly alapelvnek tartom a fentieket, ezért a Cross Basic óráimban is szép számmal találhatóak TRX gyakorlatok, mert hiszem, hogy mindenkinek szüksége van rá.

 

TRX Fusion kezdő órák a Kovács Műhelyben:

Kedd 17:00 - Norbi vezetésével

Csütörtök 18:00 - Lackó vezetésével

 

Várunk Műhelyünkben! ;)

#csakamuhely



Dobler Norbert

Partnereink

Nyitvatartás

Hétfő 06:00 - 22:00
Kedd 06:00 - 22:00
Szerda 06:00 - 22:00
Csütörtök 06:00 - 22:00
Péntek 06:00 - 22:00
Szombat 08:00 - 20:00
Vasárnap 10:00 - 18:00

Search