Heti Mobility cikk #2

A boka mobilizáció fontossága

 

Előző heti cikkem a csípőhajlító izomzat nyújtását célozta meg, most pedig egy olyan gyakorlatot szeretnék nektek bemutatni, amellyel a boka mobilását tudjátok fejleszteni.

 

 

Sajnos, elég kevésszer látom e gyakorlat végrehajtását a teremben, holott létjogosultsága megkérdőjelezhetetlen, nem ritka, hogy térd-illetve csípőízületi fájdalmat is okozhat egy kevésbé jól funkcionáló, merevvé vált boka.

Egy fontos információt jegyeznék meg még a gyakorlat ismertetése előtt: hölgyek esetében a magassarkú cipőt érdemes lecserélni laposabb sarkúra, megóvva ezzel is a bokánk egészségét.

Lépjünk tovább és nézzük meg, mit tehetünk még annak érdekében, hogy a bokánk a megfelelő mozgástartományban tudjon funkcionálni.

Kössünk egy gumikötelet az állvány aljához. Akasszuk be az egyik lábunkat úgy, hogy a gumikötél a boka magasságában legyen, majd ereszkedjünk fél térdre. A gumiköteles lábunk lesz elöl, a másik pedig hátul. Ha felvettük a kiinduló pozíciót, kezdjük el a térdet a lábujjak irányába tolni úgy, hogy mindeközben a sarkunkat a talajra szorítjuk. Elegendő az is, ha könyökkel nyomást fejtünk ki a térdünkre, ám a gyakorlat végrehajtható úgy is, hogy egy ketlebellt vagy egy giryat helyezünk a térdünk fölé. Fontos, hogy ne engedjük a bokát befelé dőlni, illetve a sarok nem emelkedhet el a talajról. Tartsuk meg ezt a pozíciót 1-2 percig, majd cseréljünk lábtartást!

 

Amennyiben kíváncsi vagy, hogy mi az a mobility, mivel foglalkozunk ezen az órán, akkor tekintsd meg kérlek a következő linken az óra leírását:

http://amuhely.hu/oratipusok/mobility-drills

Mobility óráinkat továbbra is az alábbi órákban tudjátok igénybe venni:

  • Hétfő: 8:30
  • Szerda: 18:00
  • Csütörtök: 8:30
  • Péntek: 17:00

Várunk Műhelyünkben! :)

Partnereink

Nyitvatartás

Hétfő 06:00 - 22:00
Kedd 06:00 - 22:00
Szerda 06:00 - 22:00
Csütörtök 06:00 - 22:00
Péntek 06:00 - 22:00
Szombat 08:00 - 20:00
Vasárnap 10:00 - 18:00

Search