Heti Mobility cikk #12

Boldog baba póz

Egy kiváló lazító, csípőnyitó gyakorlattal folytatnám a mobility órákon előforduló feladatok sorát. Tulajdonképpen egy fekvő pozícióban végrehajtott guggolásról beszélünk, ami egyben egy jógában is gyakran alkalmazott póz. A következőkben az alapgyakorlatot mutatom be nektek, a lábnyújtásokkal-felülésekkel tarkított variánsait az órákra tartogatom. :)

 

Miért is jó nekünk ez a gyakorlat?

Azok számára tökéletes, akik a függőleges helyzetben végrehajtott guggolást térd problémák vagy esetleg csípőízületi kötöttség miatt nem tudják végrehajtani.

További előnyei:

  • csípő-, illetve mellkasnyitó gyakorlat,
  • a térdhajlító izmokat is nyújtja,
  • derékfájás esetén is javasolt a végrehajtása.

Nézzük a helyes végrehajtását!

Feküdj hanyatt és húzd fel a hajlított lábakat a hasadhoz. Kapaszkodj meg a külső talpélekbe úgy, hogy a lábszárak függőlegesek legyenek a talajra, a bokák a térdek fölött legyenek. Feszítsd vissza a lábfejeket, és nyisd olyan szélesre a térdeket, amennyire csak tudod. Finoman húzd lefelé a talpakat, és tartsd meg ezt a pozíciót 30-60 mp-ig.

Gerincbetegségek (pl.: porckorongsérv), térd problémák, illetve várandósság esetén a gyakorlat módosítása szükséges!

Ha kíváncsi vagy, hogy mi az a mobility, mivel foglalkozunk ezen az órán, akkor tekintsd meg kérlek a következő linken az óra leírását:

http://amuhely.hu/oratipusok/mobility-drills

Mobility óráinkat továbbra is az alábbi órákban tudjátok igénybe venni:

  • Hétfő: 8:30
  • Szerda: 18:00
  • Csütörtök: 8:30
  • Péntek: 17:00

Várunk Műhelyünkben! :)

Dóri

Partnereink

Nyitvatartás

Hétfő 06:00 - 22:00
Kedd 06:00 - 22:00
Szerda 06:00 - 22:00
Csütörtök 06:00 - 22:00
Péntek 06:00 - 22:00
Szombat 08:00 - 20:00
Vasárnap 10:00 - 18:00

Search