Heti Mobility cikk #15

Lélegezz úgy, mint egy krokodil!

Veterán mobilitysek már nagyon jól ismerik ezt az óra végi levezető gyakorlatot, aki azonban még csak kacérkodik az óralátogatás gondolatával, annak szeretném a következő légzőgyakorlatot néhány sorban bemutatni.

 

Ahogy a többség nem figyel a helyes testtartásra, úgy sokunk a helyes légzéstechnikát sem alkalmazza a minden napok során. Pedig nem nehéz. :)

A helyes légzéstechnika elsajátítása a sportmozgások tekintetében is nagyon fontos, hiszen csak ebben az esetben tudunk hatékonyan és eredményesen dolgozni.

Ha hiszitek, ha, nem, sokszor a deráktáji fájdalmakat is okozhatja rossz légzésminta.

A gerincnek mind mobilnak, mind pedig stabilnak kell lennie, a hosszan tartó ülés következtében azonban nem lesz elég mozgékony, ebből kifolyólag a stabilizáló izmok sem fognak megfelelően működni. Mind stabilitás, mind pedig mobilitás tekintetében nagyon fontos szerepe van a rekeszizomnak, amely a mellüreget a hasüregtől hivatott elválasztani. Helyes légzéstechnika esetén belégzésnél a rekeszizom megfeszül és lefelé tolja a belső szerveket, hogy a tüdőnek kellő teret adjon a tágulásra, így jön létre a hasi légzés, melyet több izom együttes munkája eredményez. A létrejövő hasűri nyomás a gerincet stabilizálja, aminek mozgások közben (főleg nagy súlyos edzések esetében) igen nagy szerepe van.

Nem megfelelő légzéstechnika esetén a rekesz kiesése elég sok problémát okozhat, többek között túlzott deréktáji lordózist, mivel így a gerincmerevítőkkel kompenzáljuk a gerinc stabilitását.

De, ugye mindenre ismerünk megoldást, a helyes légzéssel a kellemetlen panaszok megszüntethetők, a kialakult problémák orvosolhatók.

Nézzük meg, milyen lenne a helyes légzés, mit kellene érezni!

Feküdj hasra a talajon, a két kézfejedet pedig tedd a homlokod alá. Orron keresztül szívj be egy mély levegőt, és közben told bele a köldököd a talajba, érezd, hogy a megemelkedett hasűri nyomás elemeli a derekad a talajról, majd lassan fújd ki a levegőt. 10 jó mély ki-, és belégzés mehet egymás után ebben a pozícióban.

Ez a gyakorlat nem csak a helyes légzést gyakoroltatja, hanem egy kiváló stressz oldó technika is, ezért is ajánlom a minden napi gyakorlását! :)

 

Ha kíváncsi vagy, hogy mi az a mobility, mivel foglalkozunk ezen az órán, akkor tekintsd meg kérlek a következő linken az óra leírását:

http://amuhely.hu/oratipusok/mobility-drills

Mobility óráinkat továbbra is az alábbi órákban tudjátok igénybe venni:

  • Hétfő: 8:30
  • Szerda: 18:00
  • Csütörtök: 8:30
  • Péntek: 17:00

Várunk Műhelyünkben! :)

Dóri

Partnereink

Nyitvatartás

Hétfő 06:00 - 22:00
Kedd 06:00 - 22:00
Szerda 06:00 - 22:00
Csütörtök 06:00 - 22:00
Péntek 06:00 - 22:00
Szombat 08:00 - 20:00
Vasárnap 10:00 - 18:00

Search