Heti Mobility cikk #16

Térdstabilizáció

Az eddigi cikkeimben különböző mobilizációs gyakorlatokat mutattam be, most viszont egy nagyon hasznos térdstabilizáló feladattal készültem nektek.

 

Minden ízületünk esetében fontos mind a megfelelő mobilitás, mind pedig a kellő stabilitás elérése és fenntartása, azonban ízületenként változik, hogy melyik a hangsúlyosabb, melyik dominál inkább. Lentről felfelé haladva ez a következőféleképpen alakul:

-        boka: mobil

-        térd: stabil

-        csípő: mobil és stabil

-        ágyéki gerincszakasz: stabil

-        felsőháti gerincszakasz: mobil

-        váll: mobil és stabil

-        könyök: stabil

-        csukló: mobil

Maradva tehát a térdnél, lássunk egy egyszerű, de nagyszerű stabilizációs gyakorlatot. Futóknak előszeretettel javaslom, hogy vegyék bele a napi rutinba, de természetesen bármely sportág esetében alkalmazható. :)

A gyakorlat helyes végrehajtása pedig a következő:

Lépj bele egy gumikötélbe úgy, hogy az a térd vonala alatt fusson. Állj rá egy doboz/pad szélére, és hajts végre egy szabályos mini egylábas guggolást, a kötél végig legyen feszes, mindkét láb maradjon hajlítva és a csípő induljon hátra felé. Azért beszélhetünk mini guggolásról, mert nem kell teljes mozgástartományban dolgozni, a csípő maradjon a térdhajlat felett. 3x15 ismétlést javaslok oldalanként, 3-4 alkalommal a héten.

Ha kíváncsi vagy, hogy mi az a mobility, mivel foglalkozunk ezen az órán, akkor tekintsd meg kérlek a következő linken az óra leírását:

http://amuhely.hu/oratipusok/mobility-drills

Mobility óráinkat továbbra is az alábbi órákban tudjátok igénybe venni:

  • Hétfő: 8:30
  • Szerda: 18:00
  • Csütörtök: 8:30
  • Péntek: 17:00

Várunk Műhelyünkben! :)

Dóri

Partnereink

Nyitvatartás

Hétfő 06:00 - 22:00
Kedd 06:00 - 22:00
Szerda 06:00 - 22:00
Csütörtök 06:00 - 22:00
Péntek 06:00 - 22:00
Szombat 08:00 - 20:00
Vasárnap 10:00 - 18:00

Search