A vas árnyékában #1

Kettlebell swing: indítás és befejezés

Hányszor hallod az edzéseken, hogy tartsd egyenesen a hátad? Szoktál figyelni arra, hogy ez már a súly felvételénél és a letételnél is így legyen?

 

Az egyes gyakorlatokhoz különféle kiinduló pozíciók szükségesek, azonban általános érvényű, hogy mindig egyenes háttal vegyük fel a súlyt.

Szóval húzd hátra aktívan a csípődet és tartsd egyenesen a hátadat, legyen feszes a törzsed és tartsd a helyükön a vállakat, mielőtt felveszed a súlyt és nekilátsz kedvenc feladatodnak.

A fenti képen például az egyik legközkedveltebb gyakorlat, a kettlebell swing helyes kiinduló és befejező pozícióját látjátok. Sokszor látni a különféle videókban, vagy akár csak órákon, hogy görbe háttal csak lábuk elé dobják a kettlebellt a vendégek, amely könnyen sérüléshez vezethet. Egy a lényeg, ne terheljük rendellenes módon a gerincünket.

És ha már annyit foglalkozunk a gyakorlat minél pontosabb kivitelezésével, beláthatjuk, hogy vétek egy precízen kivitelezett gyakorlatsort elrontani egy görbe háttal, vagy derékból hajolós lerakással, még ha a fáradtság miatt ez egy kis plusz koncentrációt is igényel.  Ez ugyanúgy igaz, legyen szó swingről, farmerjárásról, felrántásról, vagy a szakításról, illetve bármilyen felvételről.

Figyelj mindig a tartásodra, a gerinced hálás lesz érte!

Henter Katalin vagyok a Kovács Műhely egyik új edzője. Bemutatkozásomat itt tudod elérni, ha kíváncsi vagy rá. :)

http://amuhely.hu/edzoink/256-henter-katalin

Jelenleg kedden és csütörtökön reggel 07:00-tól tartok Kettlebell edzéseket, szeretettel várok minden vendéget, akár előképzettség nélkül is. :)

 

Partnereink

Nyitvatartás

Hétfő 06:00 - 22:00
Kedd 06:00 - 22:00
Szerda 06:00 - 22:00
Csütörtök 06:00 - 22:00
Péntek 06:00 - 22:00
Szombat 08:00 - 20:00
Vasárnap 10:00 - 18:00

Search