A vas árnyékában #8

Alapozz megfelelően!

Tökéletesítsd a felhúzásod! Hogy miért annyira fontos ez?

Ha belegondolsz, a kettlebell gyakorlatok nagy részének a deadlift, vagyis a felhúzás az alapja. Legyen szó lendítésről (swing), felrántásról (clean), szakításról (snatch), mindegyiknek ez lesz a kiindulási pozíciója. És itt nem fejeződött be a sor, hiszen akár nyomáshoz, vagy guggoláshoz veszel fel súlyt, jó esetben ezt is egy felrántással teszed meg.  

Néhány szempont a helyes kivitelezéshez (a teljesség igénye nélkül):

-        tanuld meg aktívan használni a csípődet,

-        tartsd egyenesen a hátad (és az a gyakorlat során mindvégig maradjon is semleges pozícióban),

-        legyen megfelelő a terpeszed és a súly ne legyen előrébb a lábfejed közepénél,

-        használj erőlégzést,

-        végezd lassan a felhúzást, a swingnél legyél gyors.

Tekints úgy az alapgyakorlatokra, így a DL-re is, hogy még haladóként is érdemes időnként újra és újra előtérbe helyezni, alaposan ellenőrizni és gyakorolni a technikát. Szükség esetén korrigáld még az apróbb hibákat is, és dolgozz a jelentéktelennek tűnő hiányosságokon.

Kedd és csütörtök délutánonként 18:00-tól kettlebell óráimon szívesen segítek ebben.

További kellemes napot kívánok, Kati! :)

Partnereink

Nyitvatartás

Hétfő 06:00 - 22:00
Kedd 06:00 - 22:00
Szerda 06:00 - 22:00
Csütörtök 06:00 - 22:00
Péntek 06:00 - 22:00
Szombat 08:00 - 20:00
Vasárnap 10:00 - 18:00

Search