A vas árnyékában #10

Kettlebell szakítás

Az egyik legösszetettebb kettlebell gyakorlat, az orosz fegyveres erőknél ez az egyik teszt gyakorlat a fekvőtámasz helyett.

Gyakorlása erős hátat és csípőt eredményez, és kitűnő hatással van az állóképességre, illetve más robbanékonyságot igénylő gyakorlatokat (pl. ugrás, futás) is remekül fejleszt.

Íme 2 gyakorlat, amivel javíthatod a szakítás technikádat:

1.     Végezz egy kezes lendítéseket nagy súllyal

Mivel a snatch (szakítás) esetében is minden igaz, ami a swingre is, legfőképpen, hogy a súlyt a csípőből eredő lendület mozgatja, snatch esetén egészen a fej fölé, ezért a nagy súlyos lendítések remekül felkészítik a csípődet a szakításhoz szükséges robbanékony erőkifejtéshez.

2.     Magas tartásban séta súllyal

A szakítás felső pozíciójában a súly rögzítésben van a fejed fölött. A kar nyújtva van a füled mellett, a vállakat tartsd lent. Ne felejtsd el aktívan tartani a hasizmodat, hogy ne nyújtsd túl a gerincedet. Vedd fel a súlyt biztonságos módon és sétálj ebben a magas tartásban néhány kört. Ha még nem megy ez a gyakorlat a váll mobilitásának, vagy stabilitásának hiánya miatt, először dolgozz ezen és utána jöhet a szakítás.

Kedd és csütörtök délutánonként 18:00-tól kettlebell óráimon szívesen segítek ebben.

További kellemes napot kívánok, Kati! :)

 

Partnereink

Nyitvatartás

Hétfő 06:00 - 22:00
Kedd 06:00 - 22:00
Szerda 06:00 - 22:00
Csütörtök 06:00 - 22:00
Péntek 06:00 - 22:00
Szombat 08:00 - 20:00
Vasárnap 10:00 - 18:00

Search