A vas árnyékában #11

KETTLEBELL – biztonsági 1x1

Na már megint mivel rágjuk a fületeket?

Lehet, hogy néhányan már sokszor hallottátok és unalmasnak találjátok, de nem lehet elégszer hangsúlyozni a biztonságot az edzés során.

Néhány pontban összeszedtük, hogy mire szeretnénk, ha odafigyelnétek az edzések előtt, közben és után:

1.     Figyelj magadra

Próbálj meg lehetőleg kipihenten érkezni az edzésre. Ha ez mégsem sikerül, akkor válassz aznapra kisebb súlyokat és tudasd az edzővel hogy éppen nem vagy csúcsformában. Ha bármilyen fájdalmad, vagy sérülésed van, szintén. Ha régóta fennálló fájdalmad van, menj el orvoshoz, járj utána, ne hagyd, hogy komolyabb baj, sérülés legyen belőle. Hiszen azért edzel, hogy egészséges legyél!

Ha viszont kipihent vagy, erősnek és energiával telinek érzed magad, akkor nyugodtan emelj a súlyokon, persze ez sose menjen a technika rovására és ha új szintre lépsz, vagyis a maximum súlyodon szeretnél emelni, mindig edzői felügyelet alatt tedd meg!

Ismerd a határaidat. Aki régóta edz, az általában tisztában van azzal, hogy mire képes. Mégis előfordulhat, hogy aznap éppen nem megy úgy az edzés, mint máskor szokott és ezt nem is érezted különösen előre. Ha egy gyakorlatot elindítottál egy nagy súllyal, de bizonytalan vagy abban, hogy be is tudod fejezni, pl. egy török felállásnál, akkor jobban teszed, ha lehúzod a súlyt és leteszed magad mellé biztonsággal. Mindenki jobban jár, ha nem súlydobálás a vége. De említhetnénk példának a katonai nyomást is, ha elakad egy ponton, nem érdemes mindenáron erőltetni, kerüld el a vállérülést.

2.     Gyakorold a helyes technikát

Legyen elsődleges fontosságú a gyakorlatok helyes végrehajtása. Tudjuk, hogy mindenki mihamarabb szeretne erős lenni, de egy kis technikai kitérő nem fog ebben hátráltatni, hosszú távon pedig csak hasznod származik belőle.

Emellett mindig figyelj a helyes indító és befejező mozdulatokra is. Ha már egész edzésen azon dolgozol, hogy egyenesen tartsd a hátad a gyakorlás közben, ugyanígy vedd fel a súlyt és rakd is le. Persze, most elfáradtál és úgysem lesz tőle semmi bajod….gondolhatod….de arra is gondolj, hogy ha minden edzéseden görbe háttal teszed-veszed a súlyokat, akkor az hosszú távon, a több századik ismétlésnél sem fog-e gondot okozni. Ráadásul a beidegződött szokásokat sokkal nehezebb megváltoztatni.

3.     Figyelj másokra

Amikor jössz-mész a teremben légy tekintettel másokra. Lehet, hogy valaki éppen nagyobb súllyal guggol, lendít, vagy szakít. Ne zavard meg azzal, hogy túl közel mész el előtte, vagy mögötte. Ne szakítsd meg a koncentrációját.

Mindig úgy helyezkedj el az adott gyakorlathoz, hogy megbizonyosodtál róla, hogy van elegendő hely a végrehajtáshoz. Ez mindenki biztonsága miatt fontos, gondolj csak egy török felállásra, vagy pl. a swingre. Te sem szeretnéd, ha közben „véletlenül” megrúgnának, vagy rád ejtenék a súlyt.

 

Kedd és csütörtök délutánonként 18:00-tól várlak titeket kettlebell óráimon.

További kellemes napot kívánok, Kati! :)

Partnereink

Nyitvatartás

Hétfő 06:00 - 22:00
Kedd 06:00 - 22:00
Szerda 06:00 - 22:00
Csütörtök 06:00 - 22:00
Péntek 06:00 - 22:00
Szombat 08:00 - 20:00
Vasárnap 10:00 - 18:00

Search